آزادراه تهران شمال مسدود شد + علت (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع سیل در شبستر آذربایجان شرقی + فیلم (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرریز شدن سد مخزنی دویرج دهلران ایلام + فیلم مسئولان در تدارک اجرای مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | معوقات حقوق بازنشستگان لشکری، کشوری و تأمین اجتماعی واریز خواهد شد اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان مشهدی (۱۴ اردیبهشت) مرگ ۲ نفر براثر مسمومیت با گاز در ساری (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی پژو ۲۰۶ در فکوری| آتش نشانان دو محبوس حادثه را نجات دادند (۱۴ اردیبهشت) جاده چالوس یک طرفه شد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد (۱۴ اردیبهشت) زلزله مشهد را لرزاند + جزئیات (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی در خراسان رضوی و مشهد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) | باران در خراسان رضوی شدت می‌گیرد تداوم بارش باران در ۱۷ استان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «یسنا» دختر ناپدید شده ترکمن ربوده شده بود؟ آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | بازنشستگان خواستار افزایش حقوق با رقمی بالاتر از مصوبه مزد هستند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) سارقان کابل‌های برق فشار قوی در مشهد شناسایی و دستگیر شدند (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی درباره درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال موزه‌ها فردا شنبه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید
سرخط خبرها

قرارگاه خاتم مسئولیت تخریب باقی‌مانده متروپل را بر عهده گرفت| بازگشت به وضعیت عادی زمان‌بر است

  • کد خبر: ۱۱۰۸۲۹
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
قرارگاه خاتم مسئولیت تخریب باقی‌مانده متروپل را بر عهده گرفت| بازگشت به وضعیت عادی زمان‌بر است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء مسئولیت تخریب بخش باقی‌مانده و ناایمن ساختان ۱۱طبقه متروپل آبادان را برعهده گرفت.

به گزارش شهرآرانیوز، شهاب صدیقی در حاشیه برگزاری نشست ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران افزود: این مرحله (تخریب سازه باقی مانده) اهمیت بالایی دارد که در این خصوص قرارگاه خاتم الانبیاء مسئولیت تخریب فنی سازه را با درنظر گرفتن همه جوانب فنی آن برعهده گرفته است و هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

وی شروع زمان تخریب بخش باقی مانده ساختمان متروپل آبادان را منوط به پایان کامل آواربرداری، خارج کردن اجساد و ایمن سازی محدوده سازه حادثه دیده اعلام کرد.

صدیقی گفت: بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار اصناف در محدوده حادثه ریزش ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان اندکی زمان بر است.

وی اظهار داشت: برای بازگشت به وضعیت عادی در محدوده حادثه ریزش ساختمان متروپل، قرار است نشستی با حضور اصناف، کسبه و اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان برگزار شود تا نحوه ازسرگیری فعالیت تجاری و بازرگانی خیابان امیرکبیر که مثابه قلب تجاری شهر بندری آبادان است مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: هم اکنون از چهارراه خیابان امیرکبیر به سمت خیابان دبستان که محل تردد کامیون‌ها و فعالیت تجهیزات سنگین مکانیکی برای آواربرداری ساختمان متروپل است برای تردد عموم مردم بسته و خطرآفرین است، ولی بخشی غربی خیابان امیرکبیر وضعیت تقریبا" عادی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه با بیان اینکه بازگشت به وضعیت عادی کسب و کار و فعالیت پزشکان در محدوده ساختمان متروپل آبادان از مطالبات و خواسته‌های به حق مردم است افزود: مدیریت کلان استان نیز روی این موضوع که پس از پایان عملیات آواربرداری و یافتن اجساد باقی مانده در همکف و طبقه زیرین ساختمان متروپل، فعالیت تجاری کسبه از سرگرفته شود اصرار دارد و ما در مسیر حرکت می‌کنیم.

صدیقی افزود: فرماندار آبادان در خصوص بازگشت به وضعیت عادی فعالیت کسب و کار در محدوده ساختمان حادثه دی متروپل نیز مسئولیت دارد، ولی مجموعه کار‌ها و اقدام‌هایی که باید در این مرحله صورت گیرد طبق برنامه اولویت بندی شده جلو می‌رود تا به نقطه آرامش و وضعیت سفید برسیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: بیرون کشیدن اجساد باقی مانده در بخش فروریخته ساختمان فروریخته متروپل آبادان در اولویت اصلی گروه‌های امداد و نجات است و همه ما بر این موضوع متمرکز شده‌ایم تا خانواده‌های داغدیده اجساد عزیزانشان را تحویل بگیرند.

صدیقی افزود: پس از بیرون کشیدن بقیه پیکر‌های جانباختگان ساختمان متروپل آبادان که هم اکنون در مرحله پایانی است، روی تخریب باقی مانده طبقات ساختمان متروپل و چگونگی آن با درنظر گرفتن بروز کوچک‌ترین خطرات مترتب بر آن متمرکز خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه این گفتگو یکی از دلایل کندی عملیات آواربرداری را با وجود گذشت هشت روز از این حادثه غمناک، حساسیت این مرحله که خارج سازی اجساد از زیرآوار است بیان کرد و افزود: پس از پایان این مرحله که از ظرافت و حساسیت زیادی برخوردار است، وارد مراحل بعدی خواهیم شد، ولی در این مرحله همه جوانب کار با لحاظ کردن نظرات کارشناسان فنی و دستگاه‌های مسئول در نظر گرفته خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->